Je hebt gezocht op het woord: Gedragscode Consument en Energieleverancier
De Gedragscode Consument en Energieleverancier levert een bijdrage aan het vertrouwen van consumenten in de vrije energiemarkt. Leveranciers die de gedragscode toepassen, willen duidelijk maken dat zij consumenten goed zullen voorlichten, op een eerlijke en goede manier klanten werven én het overstappen naar een andere leverancier zo goed mogelijk afwikkelen.
De gedragscode geldt voor contacten tussen -of namens- de energieleverancier en een consument met betrekking tot de werving, het aangaan, de voortzetting en beëindiging van energiecontracten en daaraan gerelateerde overeenkomsten. Energieleveranciers kunnen de gedragscode toepassen als zij een overeenkomst aangaan met EnergieNed, Federatie van Energiebedrijven in Nederland. Past een leverancier de gedragscode toe, dan moet dit tenminste vermeld staat op hun website.
Op de website van de Energiekamer en EnergieNed vindt u een overzicht van de energieleveranciers die de gedragscode toepassen. De Energiekamer treedt als toezichthouder op als leveranciers de gedragscode onvoldoende naleven.
Met deze begrippenlijst biedt Vereniging de Vastelastenbond consumenten een verhelderend inzicht in de wereld van verzekeringen.
Via inkoopcollectief Vereniging de Vastelastenbond sluit je bovendien de beste internetcontracten, energiecontracten en verzekeringen af. Uiteraard mét collectieve korting en uitgebreide persoonlijke service, bij aanbieders die voldoen aan onze strenge eisen qua klantvriendelijkheid, tarieven en communicatie.