Ik zoek informatie over:

    Over de Vastelastenbond

  • Wat is de Vastelastenbond?

    Wij zijn een consumentenvereniging voor vaste lasten. Wij zijn een onafhankelijk inkoopcollectief, opgericht in 2004: het jaar waarin de energiemarkt werd vrijgegeven en iedereen een eigen energieleverancier mocht kiezen. Deze verandering in de markt zorgde voor veel administratieve problemen bij energieleveranciers. Naast collectieve korting en belangenbehartiging voor energiecontracten, is onze dienstverlening inmiddels uitgebreid met onder meer internet, televisie en bellenschade- en zorgverzekeringen. Sinds 2004 hebben wij zeer brede kennis en ervaring opgedaan. Kennis en ervaring waaraan het nogal eens ontbreekt bij medewerkers van klantenservices bij grote bedrijven. Onze kennis en ervaring delen we met onze klanten. Wij bieden u middels persoonlijk contact eerlijk advies over al uw vaste lasten. 

    Maak kennis met het Vastelastenbond team!

  • Wat zijn de kernwaarden van de Vastelastenbond?

    Vereniging de Vastelastenbond is van mening dat consumenten op een eerlijke en transparante manier geïnformeerd horen te worden vaste lasten. U kunt hierbij o.a. denken aan onderwerpen als contractvoorwaarden, besparingsmogelijkheden, vragen en conflicten, advies en belangenbehartiging, et cetera.

    Vereniging de Vastelastenbond werkt vanuit een aantal kerngedachten:

    • Eerlijk handelen en open informeren
    • Klantgericht werken
    • Persoonlijke aandacht voor leden
    • Oplossingsgericht en actief meedenken

    Vereniging de Vastenlastenbond is overtuigd van de kracht van het collectief, persoonlijk advies en doorlopend voordeel voor álle leden. 

  • Wat is onze visie?

    Vereniging de Vastelastenbond is van mening dat de consument op een eerlijke en transparante manier geïnformeerd moet worden over besparingsmogelijkheden.

    "Wij geloven dat de relatie tussen een individuele consument en corporaties beter in balans moet zijn."

    Dit doen wij onder meer door het verenigingen van consumenten, om voor hen een betere onderhandelingspositie te realiseren met als doel dat onze leden te allen tijde contracten hebben met lage tarieven en duidelijke voorwaarden.

  • Wat doen wij...

    Vereniging de Vastelastenbond voorziet haar leden graag van praktisch advies over uw rechten als consument. Wij helpen u graag besparen op uw vaste lasten en informeren u, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken. Wij hebben verschillende producten in ons assortiment. Niet bij alle producten pretenderen wij de goedkoopste te zijn. Soms is kwaliteit belangrijker. 

    Vereniging de Vastelastenbond heeft de volgende diensten en producten: 
    Energieinternet, tv en bellenisolatiezonnepanelenzorgverzekering en schadeverzekeringen.

    € 200 voor een etentje vinden we duur, maar dat u € 200 weggooit aan een dure energierekening staat u vaak niet bij stil. Vereniging de Vastelastenbond vindt het jammer is dat een aantal energieleveranciers de markt hebben verpest. Daardoor zijn mensen terughoudend om over te stappen terwijl er honderden euro’s per jaar bespaart kunnen worden door gebruik te maken van de grote concurrentie op de markt. Laat de energieleveranciers maar vechten met elkaar. Wij maken er gebruik van voor onze leden!

    Vaak geven leveranciers bijvoorbeeld een cadeau of een eenmalige korting, maar die betaalt u natuurlijk zelf op termijn zelf weer terug. Bovendien ontstaat hierdoor een oneerlijke situatie doordat andere klanten extra betalen voor het binnenhalen van nieuwe klanten. De Vastelastenbond pleit voor besparingen ongeacht of u een nieuwe of bestaande klant bent.

    Heeft u vragen over onze producten? Neem dan contact op via 040-7200200.

  • Gegevens aanpassen/ afmelden

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Wanneer u een persoonlijke account hebt kan u daarop inloggen om uw gegevens in te zien en wijzigingen door te voeren. Dat is erg belangrijk bij bijvoorbeelde een verhuizing. Heeft u een nieuw adres? Vergeet dan niet uw persoonlijke gegevens te wijzigen. Dan kunnen wij kijken of er nog meer zaken op het gebied van uw vaste lasten geregeld moeten worden. U kan via uw persoonlijke pagina o.a. de volgende gegevens wijzigen: Uw NAW gegevens, uw e-mail adres, telefoonnummer, uw energieverbruik etc. 

    Meer informatie over het wijzigen van gegevens van bijvoorbeeld uw emailinstellingen leest u hier:https://www.vastelastenbond.nl/nieuws-brief-uitschrijven/

  • Hoe kan ik mijn e-mail voorkeuren wijzigen?

    Indien u zich registreert als lid, zich inschrijft voor nieuwsbrieven en e-mailberichten of online producten of diensten aanschaft via onze website of website van partners wordt uw e-mail adres gebruikt om u per e-mail te informeren. 

    U kan uw voorkeuren aanpassen, zodat het nieuws dat u ontvangt in overeenstemming met uw voorkeuren en interesses is. Dit kan door onder in de e-mail op de link voorkeuren wijzigen te klikken. Zo kan u bijvoorbeeld aangeven dat u alleen informatie wenst te ontvangen over energie gerelateerde onderwerpen of u kan meerdere interessante onderwerpen opslaan. U kan ook telefonisch contact met ons opnemen of via de e-mail uw voorkeuren laten weten. 

  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief?

    Wanneer u echt zeker weet dat u niet langer het nieuws wil ontvangen, dan kan u zich via de link in de e-mail uitschrijven. Echter voordat u tot de keuze komt, willen wij u er op attenderen dat u, wanneer u zich uitschrijft, niet meer op de hoogte wordt gehouden van het laatste nieuws van de Vastelastenbond. U kan hier ook verschillende voorkeuren instellen. Zo ontvangt u bijvoorbeeld nog wel de nieuwsbrief met interessante artikelen en informatie over (nieuwe) campagnes, maar geen aanbiedingen of andersom. 

    • Welkomstcampagne: max. 10 e-mails om u welkom te heten als lid;
    • Nieuwsbrieven: U ontvangt max. 2 wekelijks een nieuwsbrief met bespaartips, nieuws en onderzoeken;
    • Campagnes: Informatie over voor interessante (tijdelijke) aanbiedingen (max. 5 berichten per maand).
    • Producten en diensten; Gepersonaliseerde berichten op basis van uw interesses (max. 3 per maand)

    U kunt zich te allen tijde afmelden van deze nieuwsbrieven. Dat kan direct in de e-mail zelf of via onze website. Ook kan u telefonisch contact opnemen via de klantenservice om uw verzoek in te willigen.

  • Kan ik mij uitschrijven als lid?

    Wij vinden het natuurlijk erg jammer als u overweegt om u uit te schrijven van de Vastelastenbond. Graag horen wij dan ook de reden van uw overweging. Wellicht kunnen wij uw vragen adequaat beantwoorden of tot een oplossing komen.

    Wilt u zich volledig afmelden, dan kan dat. Vereniging de Vastelastenbond voloet aan de voorwaarden gesteld in de Algemene Verordening Gegevens bescherming 2016/679 (AVG) die op 25 mei 2018 van kracht is. Wanneer u een persoonlijke account hebt kunt u daarop inloggen om uw gegevens in te zien en wijzigingen door te voeren. U kan tevens uw persoonsgegevens laten blokkeren, wissen of volledige laten verwijderen (recht op vergetelheid, artikel 17). U kunt contact opnemen met de klantenservice van de Vastelastenbond via de volgende gegevens:

    • Telefonisch: 040-7200200 (Maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17:00 uur)
    • Post: Vereniging de Vastelastenbond, Torenallee 32-10,
    • 5617 BD Eindhoven t.a.v. Data Protection Officer.
    • Via het contactformulier op onze website
    • Online via 'Mijn Vastelastenbond'

    Om misbruik te voorkomen vragen wij u, bij een schriftelijk verzoek tot inzage, u adequaat te identificeren, door een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee te sturen. Vergeet niet om op de kopie uw BSN én uw pasfoto af te schermen.

    * Verplichtingen en overeenkomsten die naar hun aard zijn bedoeld om voort te blijven bestaan na het beëindigen van het uw lidmaatschap bij de Vastelastenbond, blijven van toepassing na de afmelding respectievelijk de betreffende overeenkomst. Dat betekent dat als u bijvoorbeeld een energiecontract, internetcontract of verzekering (etc. etc) via de Vastelastenbond heeft lopen, deze overeenkomst van kracht blijft. Vereniging de Vastelastenbond is niet verantwoordelijk voor een eventuele opzegvergoeding, het mislopen van een korting of andere ongemakken die voortvloeien uit opzegging van het lidmaatschap. 

  • VasteLastenBundel

  • Wat kan ik verwachten van de VasteLastenBundel?

    De VasteLastenBundel is ontwikkeld om onze klanten te ontzorgen. Onze adviseurs nemen jouw vaste lasten onder de loep en kijken of het goedkoper kan. Jij hebt één aanspreekpunt voor al je vaste lasten. We brengen onze services Energie Vanzelf Geregeld, Verzekerd Zonder Zorgen en onze autoverzekering samen én vullen dit combinatiepakket aan met meerdere diensten. Zo nemen we ook jouw zorgverzekering onder onze hoede en kijken we je overlijdensrisicoverzekering voor je na. We zijn dagelijks bereikbaar voor al je vragen. 

  • Waarom is de VasteLastenBundel ontwikkeld?

    Wij bieden al jaren de diensten Energie Vanzelf Geregeld en Verzekerd Zonder Zorgen aan. Recentelijk kwam daar een autoverzekering bij. Daarnaast beschikken we nog over een aantal losse diensten. De afgelopen jaren gaven veel klanten aan behoefte te hebben aan meerdere diensten onder één dak. Zij hebben behoefte aan totaalontzorging. De mening van onze klanten vinden wij zeer waardevol en daarom besloten we om onze services te bundelen. Voor een scherp tarief heb je alle vaste lasten onder één dak. Dit betekent dat je jaarlijks één bedrag betaalt voor het beheer van al je vaste lasten. Zo word je volledig ontzorgd en weet je dat een betrouwbare partij voor jou naar de beste bespaarmogelijkheden zoekt.

  • Wat is het voordeel van de VasteLastenbundel?

    Als je gebruikmaakt van de VasteLastenBundel profiteer je van volledige ontzorging voor een scherpe prijs. Al je vaste lasten worden voor je uit handen genomen, zodat je nooit te veel betaalt en bij een betrouwbare partij terechtkomt. Naast je energierekening controleren we ook je autoverzekering, zorgverzekering en schadeverzekeringen. Onze adviseurs komen direct in actie en maken inzichtelijk hoeveel je kunt besparen. Jij hoeft je niet meer druk te maken over onbetrouwbare vergelijkingssites, kleine lettertjes en onduidelijke polisvoorwaarden. Voortaan kun je deze vervelende, tijdrovende en frustrerende klus uit handen geven. Wij gaan nog een stapje verder voor jou, want gedurende het hele jaar houden we jouw verzekeringen en energiecontract in de gaten. 

  • Met welke energieleveranciers en verzekeraars werken jullie samen?

    Met geen enkele. Wij zijn niet gebonden aan één verzekeringsmaatschappij of energieleverancier. Ons verdienmodel zit in het abonnement dat je ons jaarlijks betaalt. Wij zijn geheel onafhankelijk en dienen geen enkel ander belang dan het jouwe. We hebben er nooit baat bij om je bij een specifieke maatschappij onder te brengen. Zoals we al eerder vertelden, gaan we voor jou de diepte in. De laagste prijs is voor ons niet leidend. Meerdere factoren zijn van invloed bij het bepalen van de beste prijs. Jouw specifieke woonsituatie, geldende polisvoorwaarde en de solvabiliteit van bestaande partijen spelen een grote rol bij het maken van een overstap.

  • Wat is het onderscheidend vermogen van de VasteLastenBundel?

    De VasteLastenBundel ontzorgt. Je brengt al je vaste lasten samen bij een partij, waardoor je één aanspreekpunt hebt. Of het nu om je energiecontract of verzekeringen gaat: onze adviseurs zijn ervaren en thuis in verschillende disciplines.  De kracht van onze dienstverlening is dat wij ruim 19 jaar ervaring hebben en de energiemarkt en verzekeringswereld op ons duimpje kennen. We weten welke verzekeraars niet alleen een goede premie aanbieden, maar ook over een correcte dekking en een fijne schadeafhandeling beschikken. We kiezen voor A-verzekeraars zoals a.s.r., Nationale Nederlanden, Avéro en DAS. Voor energieleveranciers werken wij precies hetzelfde. Natuurlijk kijken we naar de beste prijs, maar minstens zo belangrijk is of het aangeboden contract bij jouw specifieke woonsituatie past. Ook onderzoeken we de solvabiliteit en het inkoopbeleid van energieleveranciers.

  • Aanmelden

  • Hoe kan ik me aanmelden?

    Aanmelden is heel eenvoudig. Klik hier als u één van onze producten wilt afnemen. Vervolgens doorloopt u enkele eenvoudige stappen en melden wij u aan bij de betreffende partner(s) van uw keuze.

    Wilt u (nog) geen product afnemen, maar toch op de hoogte blijven van de Vastelastenbond? Meldt u dan aan voor een gratis lidmaatschap zonder product.

  • Ik ben mijn inloggegevens vergeten

    Vereniging de Vastelastenbond heeft twee inlogsystemen. Eén voor uw verzekeringen en één voor de andere producten. Wanneer u uw inloggevens bent vergeten dan kan u via Login (rechts op onze website) Klikken op inloggegevens vergeten? Hier kan u ze opnieuw opvragen. Vereniging stuurt direct een geautomatiseerde e-mail naar uw e-mail adres. 

    Wanneer u uw gegevens vergeten bent voor de verzekeringen. Dan kunt u uw inloggegevens opnieuw opvragen. U wordt dan doorgeleid naar een de verzekeringspagina van onze partner. Wanneer u op "opvragen" klikt krijgt u een nieuw wachtwoord toegestuurd. Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten? Vaak is dit uw e-mail adres. Komt u er niet uit, neem dan gerust telefonisch contact met ons op: 040-7200200.

  • Producten

  • Op welke producten kan ik via de Vastelastenbond besparen?

    De Vastelastenbond is een inkoopcollectief dat zich richt op producten die in het dagelijks leven onmisbaar zijn. Momenteel kunt u bij ons terecht voor energie, telefonie/internet/televisiezorgverzekeringen en schadeverzekeringen.

  • Biedt de Vastelastenbond altijd de producten met de laagste prijs aan?

    Als u door marketingtrucjes van veel aanbieders heen kunt kijken, zult u zien dat de Vastelastenbond bijna altijd de goedkoopste oplossing biedt voor ieder product dat er aangeboden wordt. Maar dan wel zónder foefjes, rare constructies met ontbindende voorwaarden, addertjes onder het gras of vergelijkbare oneerlijke zaken. 

     

    Qua prijs/kwaliteit verhouding biedt de Vastelastenbond kortom een dienst aan waar grotere bedrijven jaloers op mogen zijn.

     

    Wij hebben verschillende producten in ons assortiment. Niet bij alle producten pretenderen wij de goedkoopste te zijn. Soms is kwaliteit belangrijker. Bij het ene product ligt de nadruk op het bedingen van de laagste prijs, zoals de Switch Service en abonnementen voor internet, tv en bellen. Bij andere producten ligt nadruk meer op kwaliteit, service en voorwaarden gekeken, zoals isolatie en zonnepanelen. 

     

    We geven op deze pagina per product aan wat de toegevoegde waarde van Vereniging de Vastelastenbond is. 

     

  • Hoe moet ik een schade melden?

    Wanneer u een verzekering heeft afgesloten via de Vastelastenbond kan u een schade melden via deze link

    • Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
    • Klik op het tabblad “Mijn schades” en op "Nieuwe schade"
    • Selecteer de verzekering waar het om gaat en klik op “Verder”
    • Beantwoord de gestelde vragen
    • Klik op “Verzenden”
    • U heeft nu uw schade gemeld

    Uw gemelde schade wordt direct in behandeling genomen door een van onze schade-expert bureaus. Wij hebben geen invloed op de schade afhandeling. Soms kan het zijn dat er om extra bewijsmateriaal gevraagd wordt, zoals een foto van de desbetreffende schade. 

     

    U ontvangt, direct, een e-mail met de adresgegevens van het schade-expertbureau. Indien de schade afdeling het nodig acht om een expert bij u langs te sturen, zullen ze daar melding van maken. De schade-expert neemt, op werkdagen, binnen 24 uur contact met u op. Hij/zij zal u inlichten omtrent de verdere procedure.

    Nadat de juiste schade door de expert is vastgesteld en uiteraard indien de schade onder de dekking van uw verzekering valt, garanderen wij binnen 24 uur het schadebedrag te zullen overmaken.

     

    U kunt uw schades altijd blijven bekijken in uw "Eigen Dossier" onder "Mijn Schades".

  • Welke vaste lasten moet ik regelen bij een verhuizing?

    Wanneer u een nieuwe woning heeft en gaat verhuizen zijn vier vaste lasten die u moet oppakken. 

     

    1. Energiecontract. U heeft als nieuwe bewoner ca. 14 dagen de tijd om een nieuw energiecontract te sluiten. Hier leest u precies wat u moet doen. 

     

    2. Internet, tv en bellen. Het duurt vaak ca. 2 - 4 weken voordat een provider op uw nieuwe adres kan leveren. Wij raden onze leden aan om zo snel mogelijk op het nieuwe adres een internetpakket te kiezen. Via onze postcodecheck, kunt u dat direct online regelen!

     

    3. Opstal- en inboedelverzekering. Wanneer u een nieuwe woning betrekt heeft u een (nieuwe) opstal- en inboedelverzekering nodig. Ook dit kunt u gemakkelijk via de Vastelastenbond regelen!

     

    4. Water aanmelden. Het is nodig om u als nieuwe bewoner aan te melden bij het waterschapsbedrijf dat in uw regio actief is. Klik hier om te kijken welk waterbedrijf in uw regio actief is. Vaak kunt u uw aanmelding per e-mail of telefoon doorgeven. Bij sommige bedrijven kan het ook online. 

    Dit zijn de vier belangrijkste stappen die u moet ondernemen bij uw verhuizing. U kan bovenstaande 3 producten gemakkelijk regelen via de Vastelastenbond, zodat u zich rustig bezig kan houden met uw verhuizing.