Door over te stappen van internetprovider
Gemiddelde besparing door goedkopere provider
Door over te stappen van internetprovider
Gemiddelde besparing door goedkopere provider
Heeft u problemen door een trage internetverbinding? Is uw snelheid niet optimaal of valt uw verbinding regelmatig uit? Hier vindt u een aantal veel voorkomende oplossingen voor een lage internet snelheid of trage verbinding. Doe ten éérste de speedtest. Ga vervolgens verder met de hieronder beschreven stappen.
Vaak ligt de oorzaak van traag internet niet aan de verbinding maar aan een probleem op uw apparaat. Dit is meestal makkelijk op te lossen door de mobiele telefoon, tablet of PC opnieuw op te starten en, indien van toepassing, de aanbevolen systeemupdates te installeren. Het opnieuw opstarten van uw apparaat helpt bij het vernieuwen van de netwerkverbinding en het vrijmaken van eventuele tijdelijke bestanden die de prestaties kunnen beïnvloeden. Daarnaast zorgen systeemupdates ervoor dat uw apparaat optimaal blijft functioneren en beveiligd is tegen bekende problemen.
1. Herstart uw apparaat:
2. Voer systeemupdates uit:
Dit is de simpelste en vaak toch doeltreffendste manier om uw verbinding te resetten, waardoor deze verbinding sneller en stabieler zou moeten worden.
Het herstarten van een modem is simpel:
Mochten de problemen niet overgaan, of de stabiliteit en/of snelheid van uw internetverbinding niet verbeteren, neem dan contact op met uw eigen provider en laat u doorverbinden met de technische helpdesk.
Er zijn meerdere oplossingen mogelijk om uw trage verbinding te verbeteren. Steeds meer consumenten zitten met steeds meer apparaten op hetzelfde kanaal. Dit zorgt voor overlast en kan betekenen dat u de dupe bent en uw verbinding buitengewoon traag is. U kunt uw WiFi kanaal veranderen voor een betere ontvangst. U kunt ook de frequentie aanpassen of WiFi repeaters instellen. Hier leest u precies stap voor stap hoe u dat moet doen.
Neem contact op met uw provider via de telefoon en kies voor technische hulp via het keuzemenu. Geef aan de medewerker van de provider uw probleem zo helder mogelijk door. Opschrijven van uw probleem voordat u belt kan helpen om het verhaal voor uzelf en de medewerker zo helder mogelijk te verwoorden.
Vaak zal de medewerker van de provider van afstand inloggen op uw modem, en daar bijvoorbeeld de frequentie van uw WiFi verbinding aanpassen naar een minder druk bezet kanaal. Ook kunnen de modems van afstand worden gereset door de medewerkers, en kunnen zij tests uitvoeren om te controleren of de verbinding in orde is.