Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar opInternet en TV

Bespaar € 200,- op je Internet en TV

Door over te stappen van internetprovider

Gemiddelde besparing door goedkopere provider 

€200,- p.j

Meer informatie

Ziggo en KPN gooien wederom prijzen omhoog per 1 juli

Woensdag 01 juli 2020 07:00Margot Boesveld
Telecombedrijven verhogen wegens stijgend dataverbruik en investeringen in het netwerk de prijzen. Consument betaalt voor ontwikkeling aan het netwerk.

Telecombedrijven verhogen wegens stijgend dataverbruik en investeringen in het netwerk de prijzen. Consument betaalt voor ontwikkeling aan het netwerk.

KPN verhoogt prijzen

KPN verhoogt per 1 juli prijzen van veel internetabonnementen met 2,6 procent. De oudere KPN abonnementen gaan ook allemaal omhoog in prijs. De hoogste stijger daarvan is het Alles in 1 Premium pakket dat stijgt met 2,37 euro per maand naar 93,37 euro. Hiermee wordt dit KPN abonnement maar liefst 28,44 euro duurder. Ook Vast Bellen (PSTN) en Digitenne van KPN gaan  worden 1 euro duurder. Het beltarief (vast bellen) gaat omhoog met 1 cent. Het starttarief en de gesprekskosten per minuut gaan per 1 juli 2020 van € 0,14 naar € 0,15 cent.  Er zijn bij KPN ook nog enkele zenderwijzigingen. Je kan alles terugvinden op de website van KPN.

Ook Ziggo wordt duurder vanaf 1 juli

Ziggo komt wederom met een prijsverhoging voor de internetpakketten. Al sinds 2015 worden de prijzen elk jaar verhoogd. Dit jaar zien we een gemiddelde stijging van € 22,95 per pakket op jaarbasis. Dat is een stijging van ca. drie-en-een-half procent. Ziggo geeft aan de prijzen dit jaar te verhogen wegens stijgend dataverbruik en investeringen in het netwerk. Ook de investeringen gedaan in het zogenaamde Giganet-netwerk worden doorberekend aan de klanten.Je kan de nieuwe tarieven vanaf 1 juli 2020 terugvinden op de website van Ziggo prijswijzigingen.

Overstappen 'blijkt' gedoe

Voor 4 op de 10 Nederlandse huishoudens is overstappen van internetprovider geen jaarlijkse kost. Sterker nog, er wordt veel minder overgestapt van provider in vergelijking met overstappers energieleveranciers. Nederlandse huishoudens achten het vaak ‘lastig’ overstappen en denken tijdelijk zonder internet te komen als ze een overstap maken. Wisselen van kastje wordt ook vaak als nadeel gezien. Toch kan overstappen van provider je flink wat geld opleveren.

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over Internet

KPN in zwaar weer?

KPN verliest in 3 maanden tijd 31.000 klanten

Zaterdag 27 juli 2019 14:16

Er lijkt geen einde te komen aan de dalende omzet van KPN.  Ook dit jaar is het weer zover. In de eerste helft van 2019 werd 3,3 procent minder omgezet dan een jaar geleden. Dit komt omdat KPN...

Lees meer
Ondanks dat de De provider in maart zei dat abonnementsprijzen niet aangepast werden, voert Ziggo toch een prijsverhoging door.

Ziggo gooit prijzen alweer omhoog

Donderdag 09 mei 2019 09:40

Ondanks dat de de provider in maart zei dat abonnementsprijzen niet aangepast werden, voert Ziggo toch een prijsverhoging door. De abonnementsprijzen van alles-in-één-pakketten worden door...

Lees meer
Internet provider KPN weer duurder 2019

KPN verhoogt tarieven internet, tv en bellen per 1 juni 2019

Dinsdag 16 april 2019 09:30

KPN heeft wederom een prijsstijging aangekondigd voor internet, tv en bellen. De thuispakketten stijgen met 1 tot 3,50 euro per maand. Voor de meeste pakketten gaat de internetsnelheid niet omhoog. Al...

Lees meer
Wij geven providers een rode kaart voor behoud van bestaande klanten

Oneerlijk! Internetproviders geven nieuwe klanten hogere korting dan huidige klanten

Donderdag 11 april 2019 10:56

De Vastelastenbond vindt het oneerlijk dat vaste klanten meer betalen dan nieuwe klanten. Het verschil ligt tussen de 100 en 400 euro per jaar. Vandaar dat wij een methode ontwikkeld hebben om dit teg...

Lees meer