“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
Elk kwartaal wordt er onderzoek gedaan naar de beste providers voor internet, tv en bellen. Dit keer werden er 9 providers beoordeeld. XS4ALL Glasvezel (het kwaliteitsmerk van KPN) is opnieuw Beste uit de Test in het tweede kwartaal met een testoordeel van een 8,2. Wel was de voorsprong op de nummer 2 in het eerste kwartaal groter (8,4 tegenover een 8,0). Met een 8,0 staat dit keer KPN Glasvezel op nummer 2. OnsBrabantNet/ON/Edutel Glasvezel staat derde met een 7,9. De oude nummer 2 ZeelandNet/Delta staat deze keer op een gedeelde vierde plek.
Consumenten beoordeelden XS4ALL, KPN, OnsBrabantNet/OnsNet/Edutel, ZeelandNet/Delta, Caiway, Telfort, Solcon, Ziggo en Tele2. Helaas waren er te weinig beoordelingen over T-Mobile Glasvezel en maken ze geen deel uit van de onderzoeksresultaten. Dat betekent niet dat T-Mobile minder goed is. T-mobile (voorheen Vodafone) heeft een stabiel netwerk en leuke aanbiedingen.
Er werd voornamelijk gekeken naar de kwaliteit van internet, televisie en telefonie. Maar ook - en misschien wel belangrijker - de klantenservice. Op gebied van kwaliteit scoort provider XS4ALL al jaren goed. Relatief zijn de abonnementen wat duurder, maar de verbinding is wel stabiel.
Provider |
Klantenservice |
XS4ALL Glasvezel |
7.9 |
Solcon Glasvezel |
7.8 |
KPN Glasvezel |
7.7 |
Ons BrabantNet |
7.6 |
Caiway |
7.5 |
XS4ALL DSL |
7.4 |
ZeelandNet |
7.4 |
KPN DSL |
7.4 |
Telfort Glasvezel |
7 |
Het is opmerkelijk dat Ziggo slechts een 6 scoort voor de kwaliteit van televisie. Dat ligt aan relatief veel beeldhaperingen en haperingen in geluid. Ziggo-abonnees zijn iets minder tevreden over hun internetverbinding en ervaren meer last van storingen dan KPN-klanten.
Meer informatie: Onderzoek Consumentenbond 2e kwartaal internetproviders
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie