Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Wanadoo klantenservice Grrrrrr

Donderdag 16 juni 2005 15:00Margot Boesveld

 

Momenteel zijn we bezig met een prijsvergelijk van alle VoIP (bellen over het Internet) aanbieders. Bij alle klantenservices worden we netjes te woord gestaan. Kunnen ze onze vragen niet direct beantwoorden dan bellen ze ons later wel terug. Geen probleem dus, behalve bij Wanadoo. Wat een ongelofelijk, ronduit brutale klantenservice. Ze wilde geen antwoord op onze vragen geven. “Alle informatie staat op onze website, meer kan ik u niet vertellen”, en niet veel later werd de hoorn erop gegooid. Al eerder deze week melde we dat Wanadoo in de Klachten Top 3 van Vara Kassa bovenaan stond. Het was dus bekend dat Wanadoo niet de beste klantenservice zou hebben, maar dit slaat alles.Zijn er misschien meer mensen die op een onvriendelijke manier door Wanadoo zijn behandeld. We horen graag je reactie.

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

avdgriek

Hallo,

Ook ik heb een zeer negatieve ervaring met Wandadoo, nu tegenwoordig ORANGE genaamd. Ze bellen op met de mededeling dat ik met telefonietotaal goedkoper kan bellen met mijn vaste telefoonaansluiting. Klonk goed dus op ingegaan. Vervolgens livebox geinstalleerd en vanaf die tijd alleen maar problemen; niet telefonisch bereikbaar door constant ingesprek toon en ook bijna geen internet verbinding ofwel heel traag. Diverse malen telefonisch contact over gehad en wordt er doodleuk gezegd dat er geen monteur te bestellen is om e.e.a na te kijken!!! Gelukkig had ik de oude modem van KPN nog dus die direct weer aangesloten. Wat een verschil zeg; sneller internet en constant en ook weer gewoon telefonisch bereikbaar. Dus voor iedereen; begin zeker niet aan de Livebox!!!!



Maandag 05 februari 2007 13:38

Arjan

Vanmorgen gebeld omdat ik geen internet heb, er zou aan gewerkt worden en z.s.m. teruggebelt worden. Aan het eind van de dag nog maar eens bellen aangezien ik niet gebeld werd, moest 15min wachten en toen eindelijk iemand aan de lijn. Vervolgens werd ik om 4uur uit de lijn gegooid, ik terugbellen, blijkt de klantenservice gesloten te zijn. Grrrr, lekker klantvriendelijk weer. De verkoop is overigens wel gewoon open...

Zaterdag 14 oktober 2006 14:32

John

Hallo

Sinds afgelopen donderdag (6juli) heb ik na een half jaar geweldig snel surfen met de Livebox family ineens gaan signaal meer... een rood knipperend @ lampje. En zoals al meerdere malen aangegeven in andere posts doen ze er bij de helpdesk weinig aan... Nieuwe livebox gekregen en doet ook niks, geeft hetzelfde probleem. De KPN lijn is prima in orde en het thuisnetwerk ook.

Hoe lang dit allemaal gaat duren weten ze niet en ik krijg geen uitleg of hulp vanuit orange. Ik werk vanuit huis en ben aangewezen op het internet, ik baal van Orange als een stekker!

Graag wil ik opzeggen en door de wijziging naar orange moet dat mogelijk zijn... Graag uitleg hoe en wat zodat ik tenminste weer aan het werk kan.

Greetz
John

Vrijdag 14 juli 2006 20:18

B2

@Cvandenberg
Als dat idd zo is hoor ik het graag..

Vrijdag 23 juni 2006 09:43

c. van den berg

Wanadoo gaat per 1 juli samen met Orange. Is dit een moment om onmiddellijk het contract te verbreken aangezien de algemene voorwaarden wijzigen?

Woensdag 14 juni 2006 21:50

A.M. Bruins

Zegt het voort: word geen klant van Wanadoo. Ik ben vanaf januari geen klant meer vanwege verhuizen. Klant geworden bij Het Net. Februari en maart verliepen stilletjes. In april wordt ineens weer geld van mijn rekening afgeschreven! Ik ga eerst de rode kaart proberen, en als dat niet werkt probeer ik het via www.boycot.nu

Maandag 15 mei 2006 14:14

Rolf

Sommige verhalen lijken wel een kopie van die van mij. Ook ik wacht al bijna 4 weken op een adsl-signaal. Wanadoo was snel met het bevestigen van het abonnement, dat ik had aangevraagd. Er werd gemeld dat ik vanaf 5 april zou worden aangesloten. Helaas... Het lampje op mijn livebox blijft maar knipperen. Ik heb inmiddels 4x gebeld en ik slechts één keer het gevoel gehad dat ik serieus werd genomen. De overige keren voelde ik me niet serieus genomen. Het laatste telefoontje heb ik gisteren gepleegd. De man die ik aan de lijn kreeg zei voortdurend dat ik nog maar even moest wachten, hij kon er ook niets aan doen. Ik heb aangekondigd dat ik nog één week wacht en als ik daarna nog geen internet heb, zeg ik het op. Dat kon niet volgens de man, omdat de technische dienst eerst met een rapport moest komen. Onzin! Ik lees net in dit forum dat je van het contract af kunt komen als je internetverbinding niet binnen 30 dagen werkt. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het volgende week nog steeds niet werkt. Tegen Wanadoo zou ik willen zeggen: zorg eerst dat je de boel beter georganiseerd heb, dat je deskundige helpdeskmedewerkers aantrekt en dat je nakomt wat je belooft. De mega-snelheden, die men belooft zijn wat mij betreft van ondergeschikt belang!

Zaterdag 29 april 2006 07:47

Erik B

Ik heb er vanaf medio maart zwaar de tering in en heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik de telefonie erbij heb genomen bij wanadoo.

Net gebeld dat ik van de telefonie af wil omdat ik vanaf het begin geen lokale nummers kan bellen onder 030. Steevast kan de andere kant mij niet horen of de verbinding valt gewoon weg. Tig keer gebeld met de helpdesk en een fax gestuurd. Schijnt nu dus bekend probleem te zijn en maar 20 mensen hebben hier melding van gemaakt. Opzeggen kan niet, want ik moet het jaarcontract uitzingen, wat een klootzakken.

Ik heb er samen met andere gedupeerden best een forse rechtszaak voor over, dus als er mensen reageren dan kunnen we wellicht eens krachten bundelen en ons beraden.

Vrijdag 28 april 2006 17:25

Sjaak

Ik ben al 2 jaar klant bij Wanadoo en het eerste half jaar eigenlijk na volle tevredenheid. Maar de ellende begon toen Wanadoo de snelheid verhoogde eind 2004. De problemen zijn na veel bellen eindelijk opgelost, “eindelijk” mede dankzij het onkundige personeel van de helpdesk. Half december het afgelopen jaar verhoogt Wanadoo nogmaals de snelheid waar je dan ook eigenlijk blij mee zou moeten zijn. Nou alles behalve dat! Ik weet niet wat er gebeurt is, maar ik kan diverse websites niet meer bezoeken. En omdat dit mijn favorieten zijn baal ik daar erg van.

Ik besluit hierop de helpdesk nog maar eens te bellen. En ja hoor! De standaard procedure begint weer van vooraf aan.
Het probleem zit hem altijd en eeuwig in de firewall die je van hun dan ook moet deïnstalleren, anders wordt je gewoon niet verder geholpen. En sterker nog, de telefoon wordt er gewoon opgegooid als je hier geen gehoor aan geef. Als je dit wel gedaan hebt dan komen ze met een volgend offensief. De schuld zal hoe dan ook bij de klant liggen en niet bij Wanadoo. “scant u uw computer wel eens?” Vraagt een geïrriteerde stem aan de andere kant, omdat je weer eens aan de lijn hangt. Ja, dat doe ik elke dag. Nou ik denk toch dat u last heeft van spyware en anders zit er een virus in uw computer, grrrrr!! Er zit geen virus in mijn computer, mijn computer is schoon! Oh ja? Welke scanner gebruikt u dan? Nou, ik heb er meerdere opstaan en gebruik ze allemaal. Nou, IK adviseer u om Hitman pro eens te instaleren en het nog eens te proberen, goede middag.

Na vele telefoontjes krijg ik eindelijk eens iemand die verder kijkt dan een firewall en beestjes in je computer.. Ik moet maar over de Proxy van Wanadoo gaan surfen, dan is het probleem opgelost. Het probleem lijkt inderdaad opgelost, maar schijn bedriegt. Ik kan dan wel de sites waar ik eerst niet op kon bezoeken, maar ik loop al snel tegen een volgend probleem aan. Doordat ik over de Proxy van Wanadoo surf veranderd mijn IP adres naar dit nummer 194.134.193.16 . Niets mis mee zou je zeggen. Ik zou zeggen tik dit maar eens in bij Google en er wordt je een hoop duidelijk. Ik ben van de een op de andere dag een spammer, Ik val vrouwen lastig, ik sta op zwarte lijsten, ik ben een vandaal, en ben op vele sites en forums gebanned. Ik heb moeite met bepaalde diensten omdat ik die al schijn te gebruiken of over de datalimiet zit, en dat terwijl ik er nog niet geweest ben. Het ergste van alles is dat ik meer doe dan alleen loggen op bakje. Ik heb meerdere sites en onderhoud er ook meerdere. Ik kan mijn eigen sites via ftp niet meer bereiken en kan ze dus niet meer updaten. Ze verdommen het gewoon om mij terug te bellen na belofte op belofte, en dat al vanaf 23 december vorig jaar. Elke keer als ik de helpdesk opbel kunnen ze mij niet helpen met het probleem. Meneer u wordt binnen 48 uur teruggebeld. Je begrijpt de telefoon moet nog gaan, en zelf krijg je niemand te spreken..

Ik krijg al 2 jaar een nieuwsbrief die al meer dan een jaar gelijk de prullenbak in kan, omdat de linken die erin staan niet werken. Deze klacht geeft men niet eens meer door omdat Wanadoo toch niets met deze klacht doet. De homepage die bij het abonnement zit heeft meer dan een half jaar op een melding 403 gestaan ‘datalimiet overschreden mogen heb je meer geluk’.. Vreemd omdat er niks opstond en ik er niks op kreeg. Maar de helpdesk ondersteunt geen klachten betreffende de homepage. Daar mag je het dus mee doen. Mijn email account ligt er meer uit dan dat ik gewoon verbinding heb. Nou is het hiermee zo dat ik deze toch zelden gebruik en er niet afhankelijk van ben. Maar als je alleen dit account zou hebben, dan heb je toch regelmatig een probleem.

Ik snap ook niet dat ze zo met een klant omgaan? Maar er is een lichtpuntje. En dat is dat mijn contract eind mei afloopt. Ik ben me dan ook aan het oriënteren op de markt om Wanadoo te verruilen voor een andere aanbieder. Voor mij dus geen Wanadoo meer. Maar welke aanbieder geeft wel waar voor je geld of bestaan ze helemaal niet?

Vrijdag 31 maart 2006 10:53

Sudesh

Naar aanleiding van vele persoonlijk klachten over wanadoo,......ben ik op zoek gegaan naar mensen welk ook klachten hebben over Wanadoo. Dat zijn er een heleboel. Misschien is het een idee ons te groeperen en bij de rechter te eisen dat Wanadoo onze klachten serieus neemt.

Dinsdag 14 maart 2006 09:33

Peter

Hallo allemaal, ik heb ook een Wanadoo ADSL,( Family Paket)zonder Telefonie want ik zag de bui al aankomen,eerst moeten alle kinderziekte`s er uit,dan ga ik er 100% voor,want ik weet zeker dat het dan wel goed werkt.Persoonlijk heb ik nog nooit gelazer gehad,werkt snel en goed,met alles wat ik uitspook,wat de klantenservice betreft heb ik via een kennis vernomen dat het daar voor geen meter werkt en ze hebben bij hem ook de Telefoon neer gefff..erd.
Slechte zaak zo hou je geen klanten.
Ik hoop de Hulpdesk nooit nodig te hebben,als dat wel het geval is wil ik normaal en deskundig geholpen worden,als dat niet het geval is heb ik geen probleem maar Wanadoo wel,en daar komen ze dan wel achter. Voor de rest wens ik een ieder veel suces.

Dinsdag 14 februari 2006 10:13

Jolanda Verstraate

ik heb vandaag weer bijna een half uur aan de telefoon gezeten, nu met de afdeling, opzegging, en geloof me of niet ik werd eindelijk een keer fatsoenlijk te woord gestaan door iemand die me in elk geval kon vertellen wat ik moet doen om onder het contract uit te komen. in de algemene voorwaarden staat, dat als je binnen 30 dagen geen internetverbinding hebt, dat je dus onder je contract uit kunt, het is bij mij nu allemaal geregeld en ze sturen me zelfs nog een doos op, waarin ik de livebox kosteloos kant terug sturen. uiteraard zijn ze nog niet klaar met me want ik wil de kosten terug die ik heb gemaakt om on line te kunnen, zoals het aansluiten door een monteur, en alle telefoonkosten uiteraard, die heb ik nu uitgeprint en ik ga ze een aangetekende brief schrijven waarin ik ze dat ga meedelen, en krijg ik binnen 14 dagen geen antwoord dan zet ik mijn rechtsbijstand erop. hoe lang dat ook gaat duren, ze gaan alles tot de laatste cent terug betalen. maar goed 1 pluspunt voor wanadoo, ik ben 1 keer vriendelijk geholpen door een meneer van de afdeling opzegging, en dat vind ik dan toch nog heel wat voor zo'n slecht bedrijf. sterkte weer allemaal

Dinsdag 17 januari 2006 12:46

Thijs

Neem geen abonnement bij Wanadoo. Mijn vriendin heeft Wanadoo Family met Telefonie en dat werkt dus niet. De Helpdesk ZUIGT: arrogant, onvriendelijk en ongeinteresseerd. Ik zit zelf al 15 jaar in het ICT-vak en zo een schandalige behandeling van een helpdesk heb ik nog nooit meegemaakt. Bah, Bah, Bah, wat een gigantische oplichters. Ik ga mijn eigen abonnement en dat van mijn ouders opzeggen want dit schandalig.

Maandag 16 januari 2006 20:14

Jolanda Verstraate

ook ik zit zwaar in de problemen met wanadoo, we hebben het hele pakket eind december thuis bezorgd gekregen, en om preoblemen te voorkomen hebben we een installateur laten komen, die begin januari alles aan kwam sluiten. toen hij binnen kwam zei hij meteen al dat de klantenservice van wanado ronduit slecht te noemen is. nou het blijkt nog waar te zijn ook, mijn abonnement van mijn provider nu loopt 20 januari af, en dan zit ik dus zonder internet. na al een hele hoop kosten aan die zogenaamde "helpdesk" te hebben gespendeerd heb ik nog steeds geen verbinding. en inderdaad ze zeggen steeds dat het aan ons ligt, en dan zeggen ze weer dat het een technisch probleem is van wanadoo, en dat we terug gebeld worden, maar dat gebeurt gewoon niet. ik heb vorige week een heel boos telefoontje gedaan, dat als ze het niet voor de 19de regelen, dat ik dan het hele zaakje terug stuur. maar het is natuurlijk ook nog eens zo dat ik geen poot heb om op te staan, want ik heb inderdaad een contract van een jaar, en ik denk dus dat ik daar niet onderuit kan, is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft, om eventueel onder het contract uit te komen. het personeel dat daar aan de telefoon zit houden je gewoon aan het lijntje, het lijkt er op dat ze per minuut betaald worden, want voor je aan de beurt bent, ben je zo al een 10 minuten verder, en dan nog krijg je geen fatsoenlijk antwoord op je vragen. Daar komt ook nog eens bij dat we nu extra kosten hebben bij de kpn i.v.m. de adsl aansluiting, waar we dus nu geen gebruik van kunnen maken. ik ben nu ook ten einde raad, en overweeg om mijn rechtsbijstand hierop te zetten, want zo ga je niet met mensen om, ik ben werkelijk WOEST!!!!! en ik beloof ze, ze zijn nog niet met me klaar, verder heel veel sterkte iedereen, die een soort gelijk probleem heeft

Maandag 16 januari 2006 19:48

Jetty Molegraaf

Vanaf eind september ben ik in oorlog met Wanadoo. Ik heb het Wandoo Butget abonnement wat telkens met een jaar verlengd wordt. Maar in de algemene voorwaarden staat dat wanneer er een prijsverhoging van het abonnement is, men tussentijds kan opzeggen. Dus nadat eind september de prijs met 34% verhoogd werd heb ik opgezegd. Tot nu toe reageren ze nergens op. Niet op 4 brieven (waarvan één aangetekend!), niet op telefoontjes en niet op de rode kaart om de automatisch incasso stop te zetten. In december heb ik de automatische incasso stopgezet. In januari boeken ze gewoon het dubbele af ondanks de rode kaart. Ik ben dus laaiend en morgen gaat het dubbele bedrag weer teruggeboekt worden. Klantenservice? Dat moet haast wel een leeg kantoor zonder personeel zijn.

Maandag 09 januari 2006 22:48

Wanna niet

Neem geen wanadoo telefonie, werkt erg slecht!! en op de koop toe nu ook start-tarieven voor vaste lijn verbindingen. Ze hebben een hoop mensen gelokt met telefonie, ik zit nu vast aan een jaar kontrakt livebox, te minste dat denken ze.

Maandag 09 januari 2006 18:47

Jan-Willem

Beste Frank,



Jouw berichtje helaas te laat gelezen, Ik ben toevallig net overgestapt van xs4all naar wanadoo vanwege de snelheid die bij mij gemeten gemiddeld rond 1.48 Mbit per sec. is xs4all met een veel duurder abonnement ook nog eens veel langzamer net omgezet naar 600Kbits per sec.



Mijn verbinding zou 3 Januari worden opgeleverd na een hoop geklooi thuis kwam ik erachter dat er absoluut geen verbinding gemaakt kon worden. Ik dacht dat ik iets over het hoofd had gezien en ben vervolgens naar de helpdesk gaan bellen, alwaar men zij dat er een foutje in de brief stond (het moest geen 3 maar 4 Januari zijn eindelijk aan het eind van die dag na weer een middag vrij bleek het dat de verbinding tot stand was gekomen (zei men) Nu het tegendeel was waar de Klootz…. Merkten na een vraag van mijn zijde pas op dat de verbinding aan mijn zijde goed was aangelegd, maar bij hun zo nu en dan een verbinding was dus stelde men voor om de connectie te onderzoeken (voel je hem al) dit kan Fucki…. Ongeveer 5 werkdagen duren, Helaas voor mij gaat de rekening wel op 3 januari lopen.

Maar goed jij zit al ruim op een maand dit belooft niet veel goeds voor mij.

Een reactie van mijn volgt naar deze site.

Ook prettig dat er geen echte klantenservice telefoon is die je kan bellen om een en ander uit te leggen of proberen die 5 werkdagen te verkorten.



Bij xs4all heb ik ook een soortgelijk probleem gehad, wat binnen een halve werkdag was opgelost, das pas service.



Als ik dit alles ook van jou een dag eerder had geweten had ik hier nooit aan begonnen.

Donderdag 05 januari 2006 10:28

Frank

ik heb al een meer dan een maand problemen met wanadoo. Zij kunnen mij geen adsl verbinding leveren. ik ben al meer dan een maand lid voor wanadoo family. Ik merk dat er meerdere mensen zijn, die hetzelfde probleem hebben. Ik wordt ook nog eens associaal behandeld over de telefoon en na tientallen keren gebeld te hebben merken ze dat de fout bij hun ligt? Wat doen zij eraan? Niks! Het spijt ze alleen maar en moet maar nog " even " wachten. Ze beloven mij terug te bellen, maar daar komt niks van in. Ik ben weer degene die terug belt en vraagt waar mijn verbinding blijft. Ik kan ook mijn abonnement niet opzeggen. Ik krijg door diverse medewerkers van hun valse beloftes. De een zegt wat anders dan de ander. Ik ben van plan om gerechtelijke stappen te nemen. Ik vind dat dit niet zo door de beugel kan. Zij leveren gewoon een wanprestatie en kunnen een product niet leveren en willen de klant ook niet fatsoenlijk helpen. Laat staan of zij jouw als klant beschouwen.

Donderdag 08 december 2005 15:44

van Barneveld

Wat WANADOO aangaat heb ik dezelfde ervaring, sterker nog wat schriftelijke correspondentie aangaat, daar krijg je gewoonweg geen gehoor op! Daarnaast nemen ze geen aangetekend schrijven aan! Wat het afschrijven van je rekening aangaat daar zijn ze als de pieten bij, waar het om creditering gaat en of technische klachten dan kun je letterlijk de pot op! Ik heb nog nooit met een dergelijke manier van sevice te maken gehad! Een ding voor alle lezers die het plan hebben op WANADOO over te stappen, LEES DE VOORWAARDEN VAN A t/m Z voor je met hun in zee gaat. Daarnaast kan ik eigenlijk alleen maar het advies geven er geheel niet aan te beginnen wil je geen gezeur en problemen hebben.

Donderdag 10 november 2005 10:01

sandhya

Help!! Wie heeft een telefoonnummer met wie ik kan spreken van Wanadoo? Ik heb al maanden geen telefonie, maar wordt niet verder geholpen. Ik heb vele mails gestuurd.
Dank je wel!

Sandhya

Vrijdag 13 december 1901 21:05

Plaats een reactie

Lees meer over