Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Strengere regels voor telefonische verkoop: gebruik 'bel me niet'

Maandag 20 augustus 2007 14:32Margot Boesveld

 

Strengere regels voor telefonische verkoop: gebruik 'bel me niet'-register verplicht Energiebedrijven die potentiële klanten telefonisch willen benaderen, moeten nagaan of die daar wel prijs op stellen. Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken gaat de telemarketeers verplichten een speciaal 'bel me niet'-register te raadplegen voor ze mensen bellen. Ook moeten zij mensen voortaan actief de mogelijkheid aanbieden zich af te melden voor ongevraagde telefoontjes.De nieuwe regelgeving wordt waarschijnlijk begin volgend jaar van kracht. Dat heeft Heemskerk donderdag geschreven aan de Tweede Kamer. Ruim 90% van de consumenten zit niet te wachten op de ongevraagde telefoontjes, blijkt uit een enquête van onderzoeksbureau SEO Economisch Onderzoek, 56% wil zich daar zelfs voor laten afsluiten. Dat kan nu ook al via de website van de stichting Infofilter, maar bedrijven zijn niet verplicht deze bestanden te gebruiken. Daar komt nog eens bij dat tweederde van de consumenten Infofilter niet kent.Een groot deel van de Nederlandse energiesector werkt al wel met Infofilter. Delta, Eneco, Energiedirect, Essent, Nuon en Oxxio behoren tot de bedrijven die de Infofilter-bestanden gebruiken. Ze bellen dus de bij Infofilter aangemelde huishoudens niet meer ongevraagd. Toch kan de maatregel ook voor deze energiebedrijven gevolgen hebben. Als het register consequent onder de aandacht wordt gebracht en zich meer mensen inschrijven, kan telefonische klantenwerving steeds minder effectief worden vanwege het steeds kleiner wordende bereik ervan.Staatssecretaris Heemskerk denkt eraan het register onder te brengen bij de Opta. De stichting Infofilter was donderdag onaangenaam verrast door de publicatie van het onderzoek en de voornemens van Heemskerk. Volgens een woordvoerder waren de betrokken partijen nog in overleg over de conclusies die uit het onderzoek moesten worden getrokken.Volgens Infofilter blijkt uit het onderzoek dat consumenten goed te spreken zijn over de service die deze organisatie biedt. Verder zou niet iedereen een totale blokkade van telefoontjes willen omdat consumenten wel geïnteresseerd zijn in bepaalde aanbiedingen die bedrijven doen.Ook zou onderbrenging van een register bij de Opta niet per se garanderen dat deze beter gaat werken: de overheid heeft minder inzicht in de manier waarop bedrijven opereren. Ook is Infofilter sinds de naamsverandering van drie jaar geleden in rap tempo steeds bekender aan het worden, aldus de woordvoerder.Copyright©, Energeia/ANP, 2007

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over