“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
AMSTERDAM (Energeia) - Het is slecht gesteld met de reputatie van de Nederlandse energiebedrijven. Dat komt naar voren uit het vijfde jaarlijkse reputatieonderzoek dat het internationale Reputation Institute gisteravond bekend heeft gemaakt. Van de twintig bekendste Nederlandse bedrijven werd de reputatie onderzocht, de vier onderzochte energiebedrijven eindigden bij de onderste zeven.
Voor het reputatieonderzoek zijn achtduizend Nederlanders geraadpleegd. Van de twintig bedrijven die het vaakst spontaan werden genoemd door deze groep, werd de reputatie verder onder de loep genomen. Voor Oxxio was het de eerste keer dat het bedrijf meedeed, de eerste twee bedrijven van vorig jaar (Heineken en Ikea) werden opvallend genoeg niet vaak genoeg genoemd om dit jaar weer mee te kunnen doen.Voor de bepaling van de top-20 werd de groep van achtduizend Nederlanders onder meer gevraagd naar gevoel, vertrouwen, bewondering en indruk die ze van de twintig bedrijven hebben. Het leverde elk bedrijf een percentage op. Philips won dit jaar met een 76,5. Oxxio was twintigste en laatste: 31. Nog nooit werd door het Reputation Institute in Nederland een zo laag cijfer gemeten. UPC deed het overigens maar net iets beter met een 31,5.De andere drie onderzochte energiebedrijven (Eneco, Essent en Nuon) eindigden gebroederlijk 14e tot en met 16e. Eneco viel terug van de elfde plaats, maar was met een 55,4 nog steeds het beste energiebedrijf. Nuon werd vijftiende met 52,2, Essent scoorde 49,8% en werd daarmee zestiende. Vorig jaar waren de rollen omgedraaid en eindigde Essent nog boven Nuon. De grote drie energiebedrijven hielden buiten UPC en Oxxio ook supermarktketen Laurus en de NS onder zich.Volgens hoogleraar Corporate Communication Cees van Riel van het Reputation Institute, die de prijs aan Philips-topman Gerard Kleisterlee overhandigde, kunnen bedrijven maar voor een deel zelf hun score beïnvloeden. "Alle bedrijven zijn gelijk, maar sommige bedrijven zijn iets meer gelijk dan andere", zegt hij. "Bedrijven met aantrekkelijke producten en diensten bewegen zich in een hogere bandbreedte dan andere bedrijven."
Copyright©, Energeia, 2006
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie