“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
AMSTERDAM (Energeia) - In de zomermaanden juli en augustus gaf Nuon opgeteld bijna dubbel zo veel uit aan reclame als Eneco, Essent, Eon en Oxxio samen. Nuon gaf in juli en augustus EUR 3,86 mln uit aan advertenties, de rest van de top-5 spendeerde samen in die periode EUR 2,10 mln.
Nuon bleef daarmee de grootste reclamemaker, die met EUR 15,44 mln aan reclameuitgaven in de eerste negen maanden van 2008 bijna eenderde van alle bruto-mediabestedingen (EUR 47,24 mln) in de energiebranche voor haar rekening neemt. Deze cijfers zijn afkomstig van Nielsen Media Research, en staan ter beschikking van Energeia.
Slechts één van de energiebedrijven uit de lijst van big spenders gaf dit jaar minder uit dan vorig jaar. Dat was Essent, dat met EUR 8,66 mln EUR 1 mln minder uitgaf. Het dochterbedrijf van Essent, Energiedirect, gaf EUR 3,85 mln minder uit dit jaar. Met EUR 1,75 mln aan bruto-mediabestedingen staat Energiedirect nu op plaats 6.
Nuon gaf in de eerste drie kwartalen van 2008 aanzienlijk méér uit, (EUR 5,83 mln erbij), dan in dezelfde periode vorig jaar. Maar de grootste procentuele verandering komt van Eon Benelux, die met EUR 7,72 mln aan bruto-reclameuitgaven ruim EUR 5 mln meer uitgaf -bijna drie keer meer dus- dan in de eerste negen maanden van vorig jaar.
Televisie blijft bij uitstek het meeste populaire medium voor adverteerders in de energiesector. Radio en dagbladen volgen, met internet op een vierde plaats. Nuon koos de afgelopen negen maanden opvallend vaker voor dagbladen dan de rest van de top-5 met een reclamebudget van EUR 1,63 mln, terwijl de overige vier bedrijven samen EUR 1,61 mln spendeerden.
Het gaat om bruto-mediabestedingen. Dat betekent dat elke advertentie gewaardeerd wordt tegen het tarief dat op de tariefkaart van het betreffende medium staat vermeld. Kortingen en/of speciale prijsafspraken zijn in de bestedingen niet meegenomen. Aanbieders van advertentieruimte werken niet zelden met behoorlijke kwantumkortingen.
Bron: Energeia
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie