Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Pas op met Vodafone!

Dinsdag 09 augustus 2005 09:00Margot Boesveld

 

Telecombedrijf Vodafone moet twee krantenadvertenties over mobiel bellen in het buitenland rectificeren. Vodafone plaatste vorige maand advertenties in De Telegraaf, waarin stond dat mobiel bellen in het buitenland met Vodafone ,,altijd het goedkoopst'' is. De advertenties waren een reactie op de klacht van PvdA-Tweede-Kamerlid Van Dam dat mobiel bellen tijdens een vakantie in het buitenland veel te duur is. Concurrent KPN had felle kritiek op de advertenties en stapte naar de rechter.

We kregen al eerder klachten over misleidende reclame van Vodafone. Ze maken reclame voor bellen in het buitenland tegen het normale tarief plus 1 euro. Ze vertellen er echter niet bij dat je jezelf daar eerst voor moet aanmelden. Het gevolg is dat mensen denken langer te kunnen bellen voor slechts een klein bedrag extra, maar uiteindelijk torenhoge rekeningen krijgen omdat ze zich niet eerst hebben aangemeld. We gaan Vodafone in de gaten houden om te kijken of dit twee toevalligheden zijn of dat het misschien hun nieuwe tactiek is.

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Theo

Ik heb een vaste aansluiting bij de KPN. Ik heb een mobiel bij Vodafone. Ik ben vaak in het buitenland dus hoge communicatiekosten als het om GSM-gebruik gaat. Wat heb ik voor slimmigheidje bedacht. Ik zet de voicemail van Vodafone uit en via ##61# laat ik het een en ander naar de KPN toelopen; daar gebruik ik de voicemail van, laat die vervolgens omzetten naar email (wav-bestandjes) en hopla, ik kan mijn voicemail voor weinig (ik hou altijd over in mijn beltegoed) beluisteren via een emailbrowser. Waar ik ook ben.
Wat gebeurt er: de doorschakeling verloopt probleemloos, maar op het moment dat KPN het gesprek naar mijn voicemailbox laat lopen grijpt Vodafone in en doet net alsof mijn voicemailbox bij hun nog aanstaat (terwijl ik hem echt uitgezet heb...). "Dit is de voicemail van nummer 06-etc. U kunt inspreken na de toon..." (Het standaard bericht van Vodafone, dus niet mijn ingesproken stem). En dan luister ik mijn voicemailbox van Vodafone af: NIETS. De ingesproken informatie is nergens meer te bekennen. Een FAKE-voicemailbox!!!! Om, volgens mij, geen voicemail-inkomsten te missen....
Inmiddels heb ik alweer 2x de Klantenservice gebeld:" nee meneer, de instellingen stonden niet goed. Maar nu moet het lukken". Niet dus. Bovendien is het zo dat ALS ik van dit systeem gebruik zou willen maken, de belkosten voor de verbinding van mijn gsm naar KPN voor mij zijn en BUITEN het beltegoed vallen.
Dit is wat Vodafone hierover op hun site zegt:

"De tarieven zijn per minuut in Nederland. Schakel je je telefoon door naar een vast nummer? Dan betaal je de gesprekskosten die horen bij je abonnement."

Ja, ja. Dat is juist. Maar wel de halve waarheid. "BUITEN JE BELTEGOED" hoort daar bij!!!!! "Hou het vooral vaag" is volgens mij de meest voorkomende zin bij providers.

Donderdag 13 september 2007 21:01

Alexander

Nou, ik heb ook een lekkere rekening gekregen... EUR 425,- terwijl ik in 5 jaar nooit hoger heb gezeten dan EUR 200,-!! Geloof er dus niks van dat ik dat veroorzaakt heb. Nr. is nu geblokkeerd, omdat ik weiger te betalen voordat zij aan kunnen tonen dat ik dat gebeld heb, dus een gespecificeerde rekening gevraagd (a EUR 5,-... hoppa, ook weer "in the pocket" vodafone).

Ga m'n contract opzeggen, moet wel kunnen voordat ik betaal neem ik aan?? Lijkt me niet meer dan logisch, betaal dan nog wel abo-kosten tot einde contract maar neem ik voor lief. Ik ben VODAGONE!

Donderdag 13 september 2007 16:49

Frank

Ik heb Vodafone pre-paid gebeld met een 0906-lijn a "80ct per minuut plus de kosten van mobiele telefoongesprek". Het beltegoed was 33 euro en dit was na precies 11 minuten volledig op en kostte deze verbinding dus een recordbedrag van 3 euro/min. Ik maak mij er verder niet druk over, maar ik heb het gevoel dat ik behoorlijk ben genaaid (maar dan niet door de webcamdame).

Zaterdag 01 september 2007 03:00

Barry Beelen

Hallo,

Ik wil even reageren op de publicatie's van vodafone daar ik sinds vorig jaar ook grote problemen hier heb mee ondervonden.
Het was namelijk het volgende dat ik steeds facturen kreeg en op het laatst was het een bedrag van 12.000 euro in totaal die ik betalen moest.
Dit terwijl ik de nummers die op mijn specificatie's stonden niet had gebeld.
Er stonden nummers op die het 's nachts gebeld waren en uren die ik niet eens in staat was te telefoneren wat ik sliep 's nachts ook sms-jes die waren verzonden naar nummers die ik niet eens kende.
Maar met vodafone was niet te praten volgens hen was ik zelf verantwoordelijk voor mijn toestel dus ook voor de gebelde nummers. Na vele schrijven en bellen.
Kreeg ik bericht van een incassobureau dat ik het bovenstaande bedrag moest betalen zo niet er andere sanctie's volgde. U begrijpt dat ik helemaal de kluts kwijt was en toen maar heb besloten om in maandelijkse termijnen dit grote bedrag te betalen daar ik geen poot had om op te staan.
Nu na een jaar heb ik zoveel gelezen en gezien dat ik zeker weet dat ik in mijn gelijk sta dus er alsnog een rechtzaak van wil maken.

Ik ben dus op dit moment op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als ik met vodafone.

Dinsdag 27 februari 2007 18:01

Ruud

Nog zo'n knaller van Vodafone: prepaid bellen naar een 0900-nummer zou de gesprekskosten + bijvoorbeeld 10 eurocent per minuut kosten (krijg je te horen bij het bellen naar het nummer).
Niet dus!
Ik heb die vergissing 1x gemaakt, en het blijkt 1 euro 30 per minuut te zijn!
Ooit in het verleden eens gezocht naar een kosten-pagina voor Vodafon prepaid op hun website.
NEVER iets over 0900-nummers gevonden!
Bij een Vodafone Citypoint mijn beklag hierover gedaan.
Wisten ze mij toch een schimmig plekje op hun website te tonen waar dat staat. Ikke dus UPG (Uit Positie Geluld).
Thuis geprobeerd die pagina opnieuw op te zoeken. Nog steeds niet gevonden (terwijl ik dus weet dat hij bestaat!).
Ze weten dat soort informatie goed weg te moffelen.
KPN heeft ook die tarieven voor 0900-nummers, maar daar staan ze helder en makkelijk vindbaar gepubliceerd op hun website.
Vodafone? Vodanone!!

Zaterdag 13 januari 2007 13:43

Renso de Wind

Ik wist niet zag toen ik toevallig op de site van dit forum kwam, ik heb nu al een tijd mega abbonnementkosten in ieder geval boven de 200 euro terwijl ik bijhoud hoeveel ik verbel. Ik heb zelfs de teller van mijn telefeoonminuten op mijn telefoon zelf op 0 gezet en een maand bijgehouden. Nu verbel ik ongeveer wel 4 uur per maand maar dat is meer voor zakelijke doeleinden. Nu heb ik een abbonnement dat mij toelaat om daar zelfs nog 4 uur overheen te gaan, en elke keer heb ik dan toch nog zulke hoge rekeningen plus natuurlijk de btw die ze daar nog eens over heen vragen, hoe kan dit, het moet gestopt worden. Ik ga zeker contact opnemen met radar, je kent het wel het programma op nederland 2, mocht iemand inteesse hebebn laat het me weten...fuck you vodafone fire!!!

Vrijdag 05 januari 2007 13:04

Ruben

Was 2 weken in het buitenland voor m'n werk. Tijdens mijn verblijf in het buitenland was ik gewoon m'n telefoon aan het gebruiken om familie in Nederland te bellen. Krijg ik een belletje van vodafone die op hadden gemerkt dat m'n rekening van Oktober en November stukken hoger waren dan normaal. Ik dacht toen nog, wat een goeie service, dat ze je opbellen om je erop attend te maken dat je rekening hoger dan normaal is. Maar het ging ze natuurlijk niet om hun klant, ze waren gewoon bang dat ik de rekeningen niet kon betalen. Krijg ik te horen dat als ik de rekeningen voor de maanden Oktober en November niet meteen zou betalen m'n abonement zou worden geblokkeerd. En dit 2 weken voordat ik de maand Oktober zou moeten betalen. Ik ga niet in op chantage en heb dus niet in 1x betaald. Wacht maar lekker op de automatiesche inkasso heb ik gezegd. Ben niet eens 10 seconden na dit telefoontje afgesloten.....en dit terwijl ik in het buitenland zat! Lekkere manier om je klanten te behouden. Je zou toch denken dat een provider blij zou zijn als je meer kosten maakt. Vodafone dus niet. Lekkere logieka.
Jammer genoeg heb ik ook nog 1 jaar te gaan!!! VODAFONE SUCKS!!!!

Donderdag 17 november 2005 11:11

Kirsten

Ook ik heb problemen met vodafone. Ik betaal me scheel aan ze. Elke maand heb ik rekeningen van 200 a 300 euro en ik ben hoogstens een uurtje. Weet iemand hoe ik er normaal vanaf kan komen? Heb een abonnemenet van 2 jaar en ben nog maar 5 maanden bezig..

Vrijdag 11 november 2005 07:30

Johan Frank

Ik heb hetzelfde gehad. Ik kreeg een rekening van 260 euro waarvan ik voor 60 euro in het buitenland had gebeld. Omdat ik niet in het buitenland was geweest heb ik opgevraagd waar het bedrag voor was. Dat konden ze me niet vertellen omdat het systeem niet werkte. Tot twee maal daarna teruggebeld. Ze wisten elke keer precies waarvoor ik belde en elke keer lag het systeem eruit. Op het laatst vroeg ik om een specificatie. Dat kon, maar de kosten daarvan waren 7,50!!! NOOIT MEER VODAFONE!!!

Woensdag 19 oktober 2005 09:07

M Akkerman

Vanaf juli 2003 had ik een vodafone abonnement. Toen wilde ik over gaan naar een goedkopere. Ik zegde vodafone af. En enkele dagen later kreeg ik een rekening van € 72 teerwijl ik voordien nooit meer dan mijn abonnement had betaald, later nog een van € 217 en circa 150 - goed, ik had hem enkele weken aan derden ter beschikking gesteld. Maar de rekening van € 72 was voor een maand eerder, toen had ik hem thuis liggen, en ik had er 1 x iemand in de straat mee gebeld. Ik ging er tegen in met mijn rechtshulp verzekering, (FBTO / Achmea) die deden eerst vriendelijk en behulpzaam, na enkele weken schreven ze een brief aan vodafone en het antwoord was voor hun afdoende. Ze geloofden vodafone. (Gped, dat maakt mijn keuze voor mijn andere verzekeringen makkelijker!) Ik heb dan maar betaald, want ik wou geen BKR toestanden ed. Maar ze hadden € 45 van abonnement te krijgen, (voor 3 maanden na opzegging) mogelijk € 20 of 40 derden gebruik, maar geen € 380 - en het is overduidelijk: € 72 voor een maand waarin ik 1 x gebeld heb, is diefstal van vodafone! Het had niet meer dan abonnement € 16,50 mogen zijn!

MET VODAFONE WEET JE NIET WAAR JE AAN TOE EBENT!

Dinsdag 18 oktober 2005 11:39

A. Tolenaars

Vodafone misleidend?
Dat is het understatement van het jaar.
nooit eerder gehoord van de spookrekeningen van Vodafone?
Het bedrijf zou onderdeel kunnen zijn van UPC, of in ieder geval bij elkaar in de keuken gekeken.
Tip: Pas op uw tellen voor u met Vodafone in zee gaat.

Zaterdag 27 augustus 2005 12:05

Plaats een reactie

Lees meer over