“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) moet de wijze herzien waarop het de tarieven voor het transport van gas wil verlagen. Dat heeft het College van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb) donderdag besloten.Het transport van gas in Nederland ligt in handen van Gas Transport Services (GTS), een dochterbedrijf van Gasunie. De NMa wil de inkomsten van GTS aan banden leggen en deze jaarlijks met 4,2 procent laten dalen in de periode 2006 tot en met 2009. De berekeningsmethode die de NMa hierbij hanteert, is volgens het CBb echter niet rechtmatig.De NMa is teleurgesteld over de uitspraak van de rechter. Volgens de kartelwaakhond kan GTS goedkoper werken. "GTS is een monopolist met de overheid als enige aandeelhouder", aldus een woordvoerster van de NMa. "We willen niet dat de consument te veel betaalt aan gas. Ze hebben immers weinig te kiezen." De komende weken zal de NMa de uitspraak verder bestuderen.Volgens de woordvoerster van de NMa zal de kartelwaakhond vasthouden aan de inkomstendaling van 4,2 procent voor GTS. De tarieven voor 2006 zoals de NMa die had bepaald, zullen door de uitspraak van de rechter met terugwerkende kracht worden aangepast.GTS is blij met het besluit van de rechter. "De uitspraak is goed voor onze klanten en de marktwerking in Nederland. Dit biedt uitzicht om te kunnen voldoen aan de vraag naar nieuwe infrastructuur", aldus een woordvoerder van GTS. Het gastransportbedrijf stapte vorig jaar de rechter om de regulering van het gastransport aan te vechten. "Wij zijn er ook voor dat de consument niet te veel betaalt, maar niet via deze weg", aldus de woordvoerder.GTS waarschuwde er eerder voor dat de leveringszekerheid in gevaar kan komen, wanneer de tarieven in Nederland te ver onder het internationale niveau zakken. Het wordt dan voor buitenlandse bedrijven steeds aantrekkelijker om gas via het Nederlandse pijpenstelsel om te leiden. Gas voor binnenlandse bestemmingen zou daarbij kunnen worden verdrongen.Bron: nu.nl
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!
Plaats een reactie