Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Internetbellen: tevredenheid maar ook problemen

Donderdag 14 september 2006 17:50Margot Boesveld

 

De meerderheid van de internetbellers is over het algemeen tevreden. Maar vooral bij het installeren, maar soms ook bij de kwaliteit van de verbinding lopen mensen wel degelijk tegen problemen aan.Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond, die voor meer helderheid over het aanbod pleit. Vandaag opent de bond een klachtenmeldpunt.Meer dan een miljoen Nederlandse huishoudens belt inmiddels via internet; een ‘booming business’ dus. Hoe het is gesteld met de kwaliteit van de verbindingen, kon tot nu toe niemand zeggen. Voor consumenten is het dus een lastige afweging: zeg ik mijn vaste telefoon bij KPN op en stap ik over op het relatief goedkope internetbellen, of niet? De Consumentenbond heeft daarom een enquête gehouden onder internetbellers, waaraan 1.500 mensen hebben meegedaan.  De resultaten van dit onderzoek publiceert de bond vandaag in zijn tijdschrift de Digitale Consument.De meeste ondervraagden vinden de gesprekskwaliteit in het algemeen niet verschillen van de oude situatie. Maar één op de vijf mensen merkt wel een verslechtering van de kwaliteit. Van alle ondervraagden vindt 8% dat storend. De helft heeft recentelijk een keer of vaker een slechte kwaliteit ondervonden. Ook constateert een derde dat de verbinding vaker dan vroeger niet tot stand komt of tijdens het gesprek wordt verbroken. Het installeren verloopt lang niet altijd vlekkeloos.Opmerkelijk is dat het vaker misgaat als juist wél een monteur is ingehuurd. En als het misgaat, gaat het ook écht goed mis: mensen zitten dan bijvoorbeeld maanden zonder telefoon. 14% heeft zelfs spijt van zijn overstap. Tot slot, de verschillen tussen de aanbieders van internettelefonie zijn significant groot: sommigen scoren boven het gemiddelde, anderen scoren daar duidelijk onder.De Consumentenbond opent vandaag - naast zijn telefonische advieslijn - via zijn website het meldpunt 'Klachten over internetbellen'. Gezien de stormachtige groei van internettelefonie wil de bond de vinger aan de pols houden en zal zo nodig in actie komen.Verder pleit de bond ervoor dat de aanbieders in hun uitingen duidelijk maken wat mensen kunnen verwachten als ze instappen: krijgen ze wel of niet dezelfde mogelijkheden en kwaliteit als bij de vaste telefonie van KPN?

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over