Dirk Jan Wolfert

“Wij helpen je graag met je vaste lasten”

Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!

Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond

Lees meer over ons

Bespaar op al je
vaste lasten

Bespaar € 200,- op je Energierekening

Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten 

Gemiddelde besparing op al je vaste lasten

€1.000,- p.j

Meer informatie

Dure reclame zorgverzekeraars niet effectief

Woensdag 19 april 2006 14:49Margot Boesveld

 

Dure reclamecampagnes van zorgverzekeraars zijn niet effectief. Die conclusie trekt Deloitte uit onderzoek naar de markt, dat het bureau vrijdag naar buiten heeft gebracht.

De twee zorgverzekeraars die relatief het minst (twee euro per verzekerde) aan reclame uitgaven, zagen hun aantal klanten toenemen. De verzekeraars die relatief het meeste geld staken in mediacampagnes (tussen zes en tien euro per verzekerde) verloren klanten. Namen noemt Deloitte in het onderzoek niet.In totaal gaven de zorgverzekeraars vorig jaar ruim 78 miljoen euro aan reclame uit. Dat is ruim anderhalf maal zoveel als in 2004. Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel waren de verzekeraars in een concurrentiestrijd verwikkeld om de gunst van de klant.Ongeveer 25 procent van de verzekerden is na invoering van het nieuwe stelsel overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. De helft van de mensen is via een collectief contract verzekerd, meestal via de werkgever. Dat kan dan ook verklaren waarom de reclamecampagnes niet werkten. Die waren vooral op het individu gericht.Deloitte verwacht dat het aantal mensen dat collectief is verzekerd, de komende jaren zal toenemen tot 60 procent. Collectieve contracten zijn voor de klanten voordelig, omdat de verzekeraars daarop korting geven.Deloitte stelt dat de verzekeraars die korting op de een of andere manier wel moeten terugverdienen. ,,Een premiestijging ligt dan ook in de lijn der verwachting'', aldus het rapport. Hogere premies zullen nog meer mensen ertoe brengen zich collectief te verzekeren.Dat kan - door de kortingen - de rendementen van de verzekeraars verder onder druk zetten. Deloitte verwacht dat de verzekeraars op hun beurt de rekening zullen neerleggen bij de aanbieders van zorg (artsen, ziekenhuizen en dergelijke).

Deel dit artikel
Team Vastelastenbond

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Jij kan de eerste zijn!

Plaats een reactie

Lees meer over