“Wij helpen je graag met je vaste lasten”
Het goed regelen van je vaste lasten levert geld én gemoedsrust op. Toch controleren weinig mensen jaarlijks alle contracten en polissen. Het is moeilijk en het ontbreekt je vaak aan tijd en motivatie. Dat is zonde!
Dirk-Jan Wolfert | Algemeen directeur Vastelastenbond
Met de Vastelastenbond bespaar je op alle vaste lasten
Gemiddelde besparing op al je vaste lasten
De toezichthouder voor de energiesector DTE heeft invallen gedaan bij de kantoren van de energieleveranciers Oxxio en Delta. De DTE heeft gegevens opgevraagd over de administratieve achterstanden van de bedrijven. Op die manier wil ze de gegevens controleren die de bedrijven zelf hebben overlegd. Verschillende partijen hebben vernomen dat er is gerommeld met de cijfers die zijn overlegd.
Delta en Oxxio hadden met minister Brinkhorst van economische zaken afgesproken dat de administratie op 1 juli in orde zou zijn. De afspraken werden gemaakt nadat eerder dit jaar bekend werd dat er grote achterstanden waren in onder meer het verwerken van verhuizingen. Er is twee keer onderzoek gedaan naar de vorderingen van de bedrijven. De cijfers van Oxxio waren op een aantal punten nog dramatisch.
Volgens de woordvoerder van de DTE, Jaap Nelemans, ging het om een 'verificatiebezoek'. Het betrof inderdaad een controle op aangeleverde cijfers. De DTE heeft zelf een selectie kunnen maken en heeft, naar verluidt, ook gegevens meegenomen. Delta heeft verder opdracht gekregen om nog cijfers na te leveren. Het bezoek was van te voren aangekondigd en verliep volgens het protocol dat daarvoor is opgesteld.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt in de vaste lasten wereld. En we geven de beste tips om zelf te besparen op jouw vaste lasten.
Reacties
Jan Putmans
Op 8 mei heb ik mij aangemeld bij Oxxio omdat ik een woning ging betrekken. Op 23 mei kreeg ik een welkomstbrief en werd er 2 maal een vastrecht bedrag van e.10,71 van mijn giro afgehouden. Nadien heb ik niets meer van hen vernomen en bij telefonisch contact beloven ze snel een brief te sturen met een maandtermijn. Het is nu bijna 16 weken verder en ik ben nog niets wijzer. Vandaag zeg ik mijn "contract" op en ga over op een andere leverancier
B.E. Glerum
Naar mijn mening verdwijnen er gegevens omtrent betalingen van voorschotbedragen bij Oxxio (voorheen Energiebedrijf.com, Evolta, Durion).
Tot mijn verbazing kreeg ik in juli 2003 een ander klantnummer. Nog groter was de verbazing toen bij de eindafrekening bleek dat de voorschotbedragen welke door mij zijn betaald op het eerste klantnummer niet op de eindafrekening waren vermeld. Het ging "slechts" om een bedrag van € 424,--. Dit riekt volgens mijn mening naar oplichting.
Op geen enkele brief ( 2 x verstuurd naar de kantoren in Den Haag, Leusden en Alphen aan de Rijn waarin ik om een eindafrekening verzocht is geen antwoord gekomen.
Het lijkt mij dat de FIOD en de economische controle dienst maar eens de boeken van deze (volgens mijn mening OPLICHTERSBENDE) onder handen moet nemen en dat hun vergunning om energie te verkopen wordt ingetrokken.
Het word tijd dat de overheid - Ministers en kamerleden - maar eens het "volk" gaan vertegenwoordigen en op dit soort praktijken eens daadwerkelijk aktie gaan ondernemen en niet er alleen maar over praten, ofwel geen woorden maar daden.
Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Plaats een reactie